Sunday, 3 September 2017

Rahsia Kulit Yang Cantik Dan Berseri



Empat Nutrisi Penting Untuk Kulit Cantik Dari Dalam

Pernah tak korang terfikir macam mana sesetengah orang memiliki kulit yang bersinar berseri-seri bak bulan purnama?   Korang  dapat rasakan aura positif yang sihat bila bergaul dengan dorang.

Agak-agak mesti korang terfikir kan apa yang dorang dah makan sampai kulit dorang jadi cantik menarik anggun dan bergaya.

Semua orang boleh miliki kulit yang cantik. Siapa tak nak kulit cantik kan. Jadi korang kena ambil tahu nutrisi penting yang diperlukan untuk dapatkan kulit yang cantik dan berseri.

1.   Protein Untuk Membina Kulit Yang Sihat
Badan kita terbina daripada protein.

Oleh itu, pengambilan protein yang cukup penting untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik.

Protein ni bekerja melalui

·         Membekalkan amino acids yang penting untuk badan. Amino acids ini penting kerana badan kita tidak mampu menghasilkannya untuk kulit berfungsi secara optimum.

·         Membantu dalam penghasilan sel-sel kulit yang lebih sihat


·         Membaiki dan menghasilkan sel-sel kulit dan tissue yang baru

·         Menghasilkan hormone yang sihat dan enzim yang penting untuk kulit

·         Membantu dalam penghasilan amino acid glutathione. amino acid glutathione ini berfungsi dalam menghalang kerosakan sel-sel kulit akibat sinaran matahari.


2.  Perlindungan Antioksidan Dengan Vitamin C
Vitamin C penting kerana ia bertindak sebagai antioksidan dalam kulit.

Antioksidan ini akan menggalakkan kulit yang sihat dan cantik melalui peneutralan pmbebasan radikal bebas pada kulit.
Walaubagaimanapun, badan kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C. Oleh itu, Vitamin C hanya boleh diperolehi melalui makanan yang diambil.

Pengambilan Vitamin C yang teratur dan konsisten membantu dalam

·        Mengurangkan kedutan dan garis garis halus pada
Wajah

·        Mengurangkan kulit yang kering dan kasar

·        Menggalakkan penghasilan kolagen dan sel kulit yang baru


·        Membantu dalam penyembuhan luka

·        Melindungi kulit dari radikal bebas



3.  Kolagen Menganjalkan dan Menegangkan Kulit
Kolagen adalah unsur penting  dalam struktur kulit. Kolagen memastikan kulit tetap anjal dan menghalang daripada kedutan, parut dan menjadi kendur. Yang bestnya, badan kita boleh hasilkan kolagen ni.  

Namun, penghasilan kolagen dalam badan akan berkurangan seiring dengan pengingkatan umur. Sebab tu kalau korang perasan kadang-kadang ada orang muka nampak tua daripada umur sebenar.


Pengambilan kolagen dari awal akan membantu


·        Minimumkan kedutan pada wajah
·        Mengurangkan parut pada kulit
·        Menegangkan dan mencantikkan kulit


4.  Mengekalkan Kelembapan Kulit Dengan GLA
Sebenarnya kulit yang sihat amat bergantung kepada jumlah lemak(lipid) pada kulit iaitu Gamma-Linoleic Acid (GLA). Asid lemak ni penting untuk
·        memastikan kelembapan kulit.
·        Mengurangkan gatal-gatal pada kulit
·        Mengurangkan keradangan kulit
·        Menurangkan kulit bersisik
·         

Lindungi Kulit Daripada Sinaran UV Matahari

Pengambilan karotenoids yang teratur dalam diet harian boleh meningkatkan perlindungan daripada sinaran UV matahari. 

Karotenoids ini penting dalam melindungi sel-sel yang sihat daripada reaksi selaran matahari (sunburn). Lebih kurang perlidungan sel dari dalam la maksudnya.

,

,
,
,
Dah tau nutrisi-nutrisi yang penting untuk kulit yang cantik berseri-seri? Kat bawah ni ada suplemen yang penting untuk membantu membekalkan nutrisi-nutrisi tersebut.




Ø ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder

Ø Sustained Release Vita-C Plus
Ø GLA Complex

Ø Collagen Powder

Tahniah kerana berjaya baca hingga habis. Yeaahhh…


Teha yakin mesti korang pun tak sabar nak miliki kulit yang cantik berseri-seri kan.




Bulan ni ada promosi best tau,


Dengan setiap pembelian set The Radiant 4, korang akan dapat
RM60.00 (RM20.00 x 3) Baucer e-Diskaun dan beg kertas
percuma !!!




Setiap RM20 Baucar e-Diskaun ini boleh ditebus pada pembelian seterusnya dengan pembelian minimum produk Shaklee bernilai RM100 dalam satu resit tunggal.

Promosi ini sah dari 1-30 September 2017, selagi stok masih ada.
.
.
.
Nak dapat harga diskaun???!!!



Daftarlah sebagai ahli Shaklee dan nikmati diskaun sehingga 20% pada pembelian barangan Shaklee. Tertakluk pada terma dan syarat.


FATIHAH JUMIDEY
0136694843



No comments:

Post a Comment